El president del gremi de joguines de Barcelona ha fet públiques les dades estimades de ventes d’aquests nadals de les que es dedueixen que aproximadament cada nen català rebrà regals per valor de 211 euros aquesta nadals (entre Tió, Nadal i Reis).
Els regals, a banda dels videojocs, continuen sent sexistes i així mentre que el més sol·licitat per les nenes són les nines i els seus complements, els nens es decanten per jocs d’acció. Obviament aquestes preferències són manipulades a través dels anuncis televisius que al segle XXI encara continua potenciant el sexisme com a valor entre els nostres nens i nenes.
Tot i que la mitja mitjana de 211 euros només és això: una mitja mitjana (recordem que la mitja mitjana aplicada a un apat diria que si jo menjo un pollastre i tu no menges, tu hauras ingerit mig pollastre), cal que tinguem present i que ho fem tindre als nostres nens i nenes que segons l’informe que va fer públic UNICEF fa unes setmanes:
- 640 millones de niños y niñas carecen de una vivienda adecuada
- 500 millones de niños y niñas no tienen acceso al saneamiento
- 400 millones de niños y niñas no consumen agua potable
- 300 millones de niños y niñas carecen de acceso a la información (televisión, radio y periódicos)
- 270 millones de niños y niñas no tienen acceso a servicios de atención de la salud
- 140 millones de niños y niñas, la mayoría niñas, nunca han acudido a la escuela
- 90 millones de niños y niñas sufren graves privaciones de alimentos