SMX Madrid 2008

Aquests darrers dies he estat al SMX que s’ha dut a terme a Madrid. Era la primera vegada que s’organitzava aquest event a Espanya i no deixa de quedar-te un regust de boca de Spain is different que no entraré a detallar.

De les dues dotzenes de sessions que es van fer durant els dos dies, vaig triar assistir a les següents:

  • Dimarts, 20 de Maig:
    • Preguntes i respostes amb Danny Sullivan (de SearchEngineWatch & CO)
    • Keynote de Rand Fishkin (de SEOmoz.org)
    • Què hi ha de nou als Ads? Amb Roberto Campo de Yahoo!, Richard Stokes de AdGooRoo i María Ferreras de YouTube
    • Què hi haurà de nou en el proper Algoritme.  Amb Danny Sullivan i Rand Fishkin
    • WorkShop Clínica SEO. Amb Fernando Macía de Human Level, Nuño Valenzuela de Muchoviaje.com i Ismael Qudsi de Media Contacts
    • Links i eines funamentals. Amb Saray Mate de CanalIP i María Pedrós de OneToMarket
    • La campanya perfecta, el cami cap a la conversió. Amb Andrés Schwarztein de Properazzi i Magali Benítez de Polièdric.
  • Dimecres, 21 de Maig:
    • Keynote de Bernard Girard (autor del llibre ‘El modelo Google. Una revolución de management’)
    • Keynote de Jeffrey Revoy de Yahoo!
    • La cerca universal i els seus efectes. Amb Luissela Mazza de Google.
    • Cas Iberia. Amb José Andrés Pérez León y Pedro Cos de Indra Sistemas
    • Comprar enllaços, l’etern dilema? Amb Miguel Sánchez de iProspect Espanya
    • Target Global. Amb Rand Fishkin de SEOmoz.org i Massimo Burgio de Sempo Europa
    • Com cerques els joves? Amb un grup de joves entre 15 i 19 anys 😉

De totes les xerrades, em quedaria amb el matí de dimarts i tot el dimecres, ja que com ja s’ha comentat la tarda de dilluns va ser francament fluixa.

A destacar, com sempre, les xerrades de’n Rand Fishkin, el Keynote de Bernard Girard (ja he demanat el seu llibre) i la exposició de Luissela Mazza que va fer l’esforç de parlar-nos en castellà.

El focus group amb el grup de joves va ser força interessant, però tinc la sensació que si en Tomy Lorsch haguès tingut més paciència a l’hora d’esperar les respostes dels nanos el resultat haguès estat força més interessant. Com a curiositat del focus group, comentar que les xarxes socials que més triomfen entre els joves espanyols són: Hi5 (per a nanos de 15-16 anys), Tuenti (entre 17-18 anys) i MySpace (per als de 19).

A banda d’aquesta anècdota, estem preparant un resum amb en David Garzón i quan el tinguem veurem què en pengem 😉

Una resposta a «SMX Madrid 2008»

Els comentaris estan tancats.