Aquests darrers dies he estat al SMX que s’ha dut a terme a Madrid. Era la primera vegada que s’organitzava aquest event a Espanya i no deixa de quedar-te un regust de boca de Spain is different que no entraré a detallar.
De les dues dotzenes de sessions que es van fer durant els dos dies, vaig triar assistir a les següents:
- Dimarts, 20 de Maig:
- Preguntes i respostes amb Danny Sullivan (de SearchEngineWatch & CO)
- Keynote de Rand Fishkin (de SEOmoz.org)
- Què hi ha de nou als Ads? Amb Roberto Campo de Yahoo!, Richard Stokes de AdGooRoo i María Ferreras de YouTube
- Què hi haurà de nou en el proper Algoritme. Amb Danny Sullivan i Rand Fishkin
- WorkShop Clínica SEO. Amb Fernando Macía de Human Level, Nuño Valenzuela de Muchoviaje.com i Ismael Qudsi de Media Contacts
- Links i eines funamentals. Amb Saray Mate de CanalIP i María Pedrós de OneToMarket
- La campanya perfecta, el cami cap a la conversió. Amb Andrés Schwarztein de Properazzi i Magali Benítez de Polièdric.
- Dimecres, 21 de Maig:
- Keynote de Bernard Girard (autor del llibre ‘El modelo Google. Una revolución de management’)
- Keynote de Jeffrey Revoy de Yahoo!
- La cerca universal i els seus efectes. Amb Luissela Mazza de Google.
- Cas Iberia. Amb José Andrés Pérez León y Pedro Cos de Indra Sistemas
- Comprar enllaços, l’etern dilema? Amb Miguel Sánchez de iProspect Espanya
- Target Global. Amb Rand Fishkin de SEOmoz.org i Massimo Burgio de Sempo Europa
- Com cerques els joves? Amb un grup de joves entre 15 i 19 anys 😉
De totes les xerrades, em quedaria amb el matí de dimarts i tot el dimecres, ja que com ja s’ha comentat la tarda de dilluns va ser francament fluixa.
A destacar, com sempre, les xerrades de’n Rand Fishkin, el Keynote de Bernard Girard (ja he demanat el seu llibre) i la exposició de Luissela Mazza que va fer l’esforç de parlar-nos en castellà.
El focus group amb el grup de joves va ser força interessant, però tinc la sensació que si en Tomy Lorsch haguès tingut més paciència a l’hora d’esperar les respostes dels nanos el resultat haguès estat força més interessant. Com a curiositat del focus group, comentar que les xarxes socials que més triomfen entre els joves espanyols són: Hi5 (per a nanos de 15-16 anys), Tuenti (entre 17-18 anys) i MySpace (per als de 19).
A banda d’aquesta anècdota, estem preparant un resum amb en David Garzón i quan el tinguem veurem què en pengem 😉
Una resposta a «SMX Madrid 2008»
Els comentaris estan tancats.