Televisió de Catalunya (i per tant tothom abans que ells) es fa ressò de la comercialització per part d’un celler del Penedès, de vi enllaunat. El celler persegueix adaptar-se als nous hàbits de consum, tot adreçant-se (figura) a la gent jove, als FastFood, etc.
Malgrat els meus vincles familiars amb la vinya, no em considero un gran entès en la matèria, però dubto estic convençut que un glop d’un vi enllaunat i mantingut a temperatura de refresc, al costat de les cocacoles i altres, pugui equiparar-se en algun moment a una copa de vi servit a temperatura adient.
Diuen que el contingut de la llauna equival a dos copes de vi i que per tant es respecte al consum amb responsabilitat… És una reflexió seria això ? Crec que tots sabem que aquest vi acabarà sent consumit per giris a la platja i/o vengut per lateros al mig del carrer.
Calia una iniciativa així des del món del vi? Què en penseu?
Mentre hi donem voltes, els joves (o no) al que ens agrada el vi podrem gaudir el proper 28 de setembre a Sitges dels vins del Garraf.