Clos: El Metro no fa negoci de nit

Joan Clos ha assegurat al Diari Metro que els estudis realitzats per ·TMB· demostren que “no és rendible” obrir el metro durant la nit dels caps de setmana per “l’escàs nombre d’usuaris”.

Algú esperava una resposta diferent?
És obvi que l’Ajuntament de Barcelona factura moltíssim més les nits de cap de setmana amb multes per conduir sota els efectes de l’alcohol que no pas el que podria facturar si obris el Metro.
És obvi que l’Ajuntament de Barcelona té preocupació zero pel transport públic a la nit, per això els Bus-Nit van com van, passen cada quan s’enrecorden i depèn de l’hora i la zona es formen unes cues monumentals per a pujar-hi.

Però i les conseqüències ‘no econòmiques’ d’obrir el Metro la nit dels caps de setmana (diga-li evitar accidents)?
El Fòrum, serà rendible?
Si ens preocupem que el Metro sigui rendible, com és que diàriament veig (tothom ho veu) saltar la tanca sense pagar a 2 o 3 persones?

oriol

oriol wrote 1166 posts

Post navigation

  • Albert

    Però vaja, de moment no s’han proposat eliminar el servei, no?

    És evident que el transport nocturn és deficitari, igual que la sanitat pública, igual que l’educació pública, el que ens hauria de preocupar és quan es plantegessin deixar de donar el servei…

    És precisament la diferència entre una empresa pública i una de privada. En general les públiques haurien de donar un servei encara que fos deficitari, digue-li internet rural, digue-li servei de bombers.

    Quan els empresaris es foten en política (diguem-n’hi clarament PP) ja es barreja el panorama, es privatitzen serveis públics que acabaran anant com el cul i tot se’n va en orris (miris la sanitat o el transport públic al Regne Unit, privatitzacions Tatcher..)

  • Oriol Morell

    Correcte!
    No entenc quin concepte de ‘servei públic’ té el Sr. Clos.